Pedagojide
Milliyetçilik; yalnız milletini değil, millete ait
olan bayrağını, vatanını, kutsal değerlerini sevmek, saymak ve korumak, bu
değerleri kutsal saymak, el üstünde tutmak: milletin menfaatlerini en az kendi
menfaatleri gibi korumak: milletin her yönüyle yükselmesine fedakârane katkıda bulunmak,
bunun için çaba harcamaktır. Bu anlamda milliyetçiliğe “ülkücü milliyetçilik”
denir. (Bkz. Ülkücülük)
Üç tarafı denizle, dört tarafı düşmanla çevrili, bu da
yetmiyormuş gibi İstiklâl Savaşı zaferlerini hâlâ hazmedemeyen düşmanları da
katarsak ve hatta aynı dinden olduğu iddia edilen pek çok Müslüman ülkelerini
de bu kategoride düşünürsek, daha önce de belirtildiği gibi yakınımızda bir de
“Evanjelizm” tehlikesini göz önünde bulundurursak; millî birlik ve
beraberliğini sağlamış, iç güvenliğimiz
için bilimsel düşüncelerle ve dış güvenliğimiz için de millîyetçi ülkücülükle
donatılmış nesiller yetiştirmek zorundayız.
Bunun için güçlü bir millî eğitim amacı ve bu amacı
uygulamaya koyacak pedagogların hazırlayacağı %50”si bilime, %50”si ülkücü
milliyetçi anlayışla bir program ve buna uygun yöntemler geliştirmek gerekir.
Türk milletinin bir taraftan “çağdaş medeniyet
seviyesine ulaşmak ve hatta geçmek” amacı etrafında yukarıda Ali Haydar Taner”in,
gerekse 1739 sayılı kanunun ve 1968 İlkokul Programında belirtilen amaçlar
bütünüyle incelendiğinde ülkücü milliyetçi anlayışla yetiştirilmesi düşünülen vatandaşların
nitelikleri açıkça görülür.
Bu nitelikler, Nazi dönemi Alman milliyetçiliği anlayışından
çok farklıdır, hatta hiçbir ilgisi yoktur. Zire ülkücü milliyetçilik anlayışı vatanını
korumaya hassas, barışçı ve hümanist pedagojinin izlerini de taşır. Mustafa
Kemal Atatürk bu anlayışı “Yurtta sulh, cihanda sulh.” sözüyle formüle
etmiştir.
Milliyetçi ülkücü; çalışkandır, dürüsttür, doğrudur, hileci değildir, ahlâklıdır,
adaletlidir, barışçıdır, vatanını, bayrağını ve millî değerlerini korur;
kendinin ve ülkesinin kalkınması için çalışır ve milletin menfaatini kendi
menfaatiyle eşit tutar; tarihini ve coğrafyasını bilir; uyanıktır, bilime ve
bilimsel düşünceye önem verir, çevreyi ve çevresindeki canlıları korur; merhametlidir;
vicdanlıdır; doğruyu savunur ve haklıdan yanadır; fikren, vicdanen hürdür;
araştırıcıdır; inancına uygun olarak yaşar; nazik ve görgü kurallarına uygun davranır,
Türkçeyi doğru ve güzel konuşur; azimlidir ve zorluklar karşısında yılmaz ve
çözüm arar.
Bütün bu nitelikler, en az lise öğrenimi görmüş ülkücü
milliyetçilerde var olması gereken bireysel, toplumsal ve insanî değerlerdir.
Yorumlar
Yorum Gönder